Δελτία τύπου

Ενημερωθείτε με τα νέα της Ακαδημίας
0
0
0
s2sdefault

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε από 10 έως 12 Μαΐου 2018 στο Βελιγράδι Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Ορθοδοξία και Φονταμενταλισμός». Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου σε συνεργασία με το Κέντρο για τη Μελέτη του Πολιτισμού και του Χριστιανισμού (Βελιγράδι), το Κέντρο Ορθοδόξων Χριστιανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Fordham (Νέα Υόρκη), την Έδρα Ορθόδοξης Θεολογίας του Πανεπιστημίου του Münster (Γερμανία), το Ρουμανικό Ινστιτούτο Διορθόδοξων, Διαχριστιανικών και Διαθρησκειακών Σπουδών (INTER, Cluj-Napoca, Ρουμανία), το Βιβλικό Θεολογικό Ινστιτούτο του Αγίου Ανδρέα (Μόσχα), την Ορθόδοξη Θεολογική Ακαδημία «Άγιος Ιγνάτιος» (Στοκχόλμη), το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Ορθοδόξων Θεολογικών Σχολών (EFOST, Βρυξέλλες), το Κέντρο για τη Φιλοσοφία και τη Θεολογία (Trebinje, Βοσνία-Ερζεγοβίνη) και την Dom omladine Beograda (Βελιγράδι).

Το συνέδριο ξεκίνησε με σύντομους χαιρετισμούς από τον κ. Sergej Beuk (Dom omladine Beograda), Δρ.Παντελή Καλαϊτζίδη (Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου), Δρ. Davor Džalto (Κέντρο για τη Μελέτη του Πολιτισμού και του Χριστιανισμού) και τον κ. Vladan Vukosavljević (Υπουργό Πολιτισμού και Πληροφοριών της Σερβίας).

Στην πρώτη συνεδρία υπό την προεδρία του Davor Džalto ο Επίσκοπος Jovan Ćulibrk (Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας) αναφέρθηκε στον επείγοντα χαρακτήρα του θέματος του φονταμενταλισμού για τη σύγχρονη Ορθοδοξία. Ο Δρ. Tarek Mitri (Αμερικανικό Πανεπιστήμιο Βηρυτού, πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών του Λιβάνου) ανέπτυξε το θέμα «Παραδοσιαρχία, φονταμενταλισμός και πολιτική ταυτότητα στον αραβικό κόσμο», όπου ισχυρίστηκε ότι η πολιτική για τη διαμόρφωση ταυτότητας τείνει να θολώνει τη διάκριση μεταξύ συντηρητισμού και φονταμενταλισμού. Η ενίσχυση της κοινοτικής ταυτότητας φέρνει κοντά τους συντηρητικούς και τους φονταμενταλιστές. Ταυτόχρονα, η διαίρεση μεταξύ των χριστιανών παραμένει ακόμη αισθητή μεταξύ εκείνων που αναζητούν πνευματική και ηθική ενδυνάμωση προκειμένου να μπορέσουν να ξεπεράσουν την πολιτική της «κατασκευής» ταυτότητας και εκείνους που δεν δύνανται να διακρίνουν τη θρησκεία τους από τον κοινοτισμό, αντλώντας έτσι το πολιτικό τους κεφάλαιο από την απογοήτευση, τη δυσαρέσκεια και το φόβο.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης πρωινής συνεδρίας της 11ης Μαΐου, υπό την προεδρία του Michael Hjä lm (Ορθόδοξη Θεολογική Ακαδημία «Άγιος Ιγνάτιος», Στοκχόλμη), ο π. Vladan Perisic (Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου και Διευθυντής του Κέντρου για τη Φιλοσοφία και τη Θεολογία, Trebinje, Βοσνία-Ερζεγοβίνη) μίλησε με θέμα: «Θεωρητικές προϋποθέσεις του χριστιανικού φονταμενταλισμού». Αυτές οι προϋποθέσεις στηρίζονται συνήθως σε ασυνείδητες και αποκτηθείσες πεποιθήσεις, συνήθειες και καταστάσεις, οι οποίες προσδιορίζουν το πνεύμα και την ατμόσφαιρα όπου αναπτύσσεται και εκδηλώνεται μια φονταμενταλιστική στάση. Ο Δρ. George Demacopoulos (Καθηγητής Πανεπιστημίου Fordham, Συν-διευθυντής του Κέντρου Ορθόδοξων Χριστιανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Fordham, Νέα Υόρκη) παρουσίασε το θέμα «Η πρόσφατη εφεύρεση της “παραδοσιακής” Ορθοδοξίας», όπου υποστήριξε ότι η εμφάνιση της «παραδοσιακής Ορθοδοξίας» ως διακριτικού και συστατικού στοιχείου της αυθεντικής ορθόδοξης ταυτότητας κατά τον εικοστό αιώνα θα πρέπει να κατανοηθεί ως το αποτέλεσμα του εσωτερικού αγώνα της κοινότητας για την απόκτηση νοήματος στον απόηχο της μακραίωνης θεολογικής εξάρτησης από τον δυτικό Χριστιανισμό ή της αντίστασης προς αυτόν. Η Κατερίνα Πεκρίδου (Γραμματέας Θεολογικού Διαλόγου της Συνέλευσης Ευρωπαϊκών Εκκλησιών, Βρυξέλλες) στην εισήγησή της με θέμα «Φονταμενταλισμός και Οικουμενισμός» διερεύνησε το ζήτημα του ορθόδοξου φονταμενταλισμού από θεολογική οπτική, επιχειρώντας να περιγράψει τα βασικά στοιχεία του και τις επιπτώσεις του στην συμμετοχή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον οικουμενικό διάλογο.

Στη δεύτερη πρωινή συνεδρία υπό την προεδρία του Παντελή Καλαϊτζίδη (Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου), ο Δρ. Aristotle Papanikolaou (Καθηγητής Πανεπιστημίου Fordham, Συν-διευθυντής Κέντρου Ορθόδοξων Χριστιανικών Σπουδών Πανεπιστημίου Fordham, Νέα Υόρκη) μίλησε με θέμα «Πλουραλισμός, εκκοσμίκευση και φονταμενταλισμός», όπου, αφού πρότεινε μια ανάλυση της έννοιας του «κοσμικού», επιχειρηματολόγησε υπέρ μιας χριστιανικής εκκοσμίκευσης από την άποψη του ριζοσπαστικού πλουραλισμού. Ο π. Βασίλειος Θερμός (ψυχίατρος παίδων και εφήβων, Επικ. Καθηγητής Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αθηνών) στην εισήγησή του με τίτλο «Φονταμενταλισμός: η θεολογία στην υπηρεσία της ψύχωσης», υποστήριξε ότι ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός έχει επικριθεί από θεολογική σκοπιά ως ένα είδος απολυτοποίησης των στοιχείων της δημιουργίας που παρεμποδίζει την πρόσβαση στο άκτιστο, ενώ από την οπτική της ψυχανάλυσης προσεγγίζεται επίσης ως η «ψύχωση» της Εκκλησίας, καθώς α) εισάγει την παράνοια και την επιθετικότητα, β) την έλλειψη αυτοκριτικής και γ) την επικράτηση μιας εσωτερικής ασυνείδητης αναπαράστασης ενός κακού και καταδιωκτικού θεού. Ο τελευταίος ομιλητής της συνεδρίας Δρ. Petar Jevremović (Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου) μίλησε για την «Επιστημολογία της ριζοσπαστικής πίστης», όπου ισχυρίστηκε ότι υπάρχει κάτι βαθιά παρανοϊκό και ναρκισσιστικό μέσα στη φονταμενταλιστική νοητική δομή. Το να είναι κάποιος ριζοσπαστικός στα θέματα της πίστης προϋποθέτει την απόλυτη κατοχή της θείας γνώσης.

Κατά την πρώτη απογευματινή συνεδρία υπό την προεδρία του Cezar Marksteiner-Ungureanu (Ρουμανικό Ινστιτούτο Διορθόδοξων, Διαχριστιανικών και Διαθρησκειακών Σπουδών, INTER, Cluj-Napoca), ο Δρ. Predrag Dragutinovi ć (Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Βελιγραδίου), παρουσίασε εισήγηση με θέμα «Ανάγνωση χωρίς ερμηνεία: Φονταμενταλισμός και βιβλική ερμηνευτική», όπου συζήτησε το ερμηνευτικό θεμέλιο μιας φονταμενταλιστικής επεξεργασίας των βιβλικών κειμένων μέσα στην ορθόδοξη βιβλική επιστήμη και θεολογία και την ανάγκη του ορθόδοξου εκπαιδευτικού συστήματος να προωθήσει την ιστορικο-κριτική μέθοδο που προστατεύει τη θεολογία από τους εγγενείς ιδεολογικούς κινδύνους, οριοθετώντας τις προοπτικές και καθιστώντας τη θεολογία συμβατή με τον πολιτισμό. Ο π. Christoph dAloisio (Διευθυντής του Ινστιτούτου Ορθόδοξης Θεολογίας «Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος», Βρυξέλλες) ανέπτυξε το θέμα «Η φονταμενταλιστική ερμηνευτική ως κίνδυνος για τον χώρο της εκπαίδευσης», όπου, αφού ασχολήθηκε με την περίπτωση του εκπαιδευτικού συστήματος του Βελγίου, στη συνέχεια προσπάθησε να εξάγει ορισμένα γενικά συμπεράσματα σχετικά με το τι διακυβεύεται όταν κάποιος έρχεται αντιμέτωπος με τη φονταμενταλιστική ερμηνευτική στο πλαίσιο ενός κρατικού σχολικού συστήματος. Ο Δρ. Βασίλειος Ν. Μακρίδης (Καθηγητής Πανεπιστημίου Ερφούρτης, Γερμανία) στην εισήγησή του με θέμα: «Η έννοια της Ορθοδοξίας ως της μόνης αληθινής πίστης: Μια ιδιαίτερη πηγή του ορθόδοξου χριστιανικού εξτρεμισμού» προσπάθησε να εξετάσει μια ιδιαίτερη πτυχή της παρούσας συζήτησης, δηλαδή την έννοια της Ορθοδοξίας ως τη μόνη αληθινή θρησκευτική πίστη σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου να δείξει με ποιο τρόπο η έννοια αυτή της Ορθοδοξίας και η κυριολεκτική της κατανόηση συνδέονται στενά με την άνοδο του ορθόδοξου εξτρεμισμού.

Κατά την πρώτη πρωινή συνεδρία της 12ης Μαΐου υπό την προεδρία του Aristotle Papanikolaou (Κέντρο Ορθόδοξων Χριστιανικών Σπουδών Πανεπιστημίου Fordham), o Δρ. Χαράλαμπος Βέντης (Επικ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών) παρουσίασε το θέμα: «Ο φονταμενταλισμός στην Ορθόδοξη Εκκλησία: Μόνιμο ή παροδικό φαινόμενο;». Στην ομιλία του προσπάθησε να περιγράψει ορισμένα από τα πλέον ακανθώδη ζητήματα τα οποία αποτελούν εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη της Ορθοδοξίας, θεωρώντας ότι η ευσεβής τους επιδοκιμασία και περαιτέρω εμβάθυνση στο πνεύμα της παραδοσιακής θρησκευτικής θριαμβολογίας θα καταστήσει τελικά τη μεγάλη αυτή πίστη και παράδοση ολοένα και περισσότερο χωρίς νόημα, ενώ θα την ωθήσει στο περιθώριο του πολιτισμένου κόσμου ως ένα από τα πιο ανεύθυνα, τοξικά συστήματα πεποιθήσεων, το οποίο είναι επικίνδυνο για τη δημοκρατία, την ελευθερία και την ανοιχτή κοινωνία. Στη συνέχεια ο Δρ. Brandon Gallaher (Λέκτωρ του Πανεπιστημίου Exeter, Ηνωμένο Βασίλειο) στην εισήγησή του «Η μεταστροφή στην Ορθοδοξία στη Βόρεια Αμερική και ο ορθόδοξος φονταμενταλισμός: Μια προσωπική άποψη», διερεύνησε το φαινόμενο του ορθόδοξου φονταμενταλισμού, συνδυάζοντας την ιστορία της μεταστροφής μη Ορθοδόξων στην Ορθοδοξία στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, τον κοινωνιολογικό προβληματισμό σχετικά με τη, βασικά, νεωτερική νοοτροπία του θρησκευτικού φονταμενταλισμού και την εικοσαετή εμπειρία του ίδιου στην Ορθοδοξία ως προσήλυτου ο οποίος έχει ζήσει σε πολλές χώρες. Η Δρ. Frances Kostarelos (Καθηγήτρια στο Governor’s State University, Illinois, ΗΠΑ.) μίλησε με θέμα «Αντιτιθέμενες ελληνορθόδοξες χριστιανικές θεωρήσεις γύρω από τον φονταμενταλισμό και ο κατακερματισμός των ελληνορθόδοξων εκκλησιαστικών ιδρυμάτων στις ΗΠΑ», όπου εξέτασε ποικίλες χρήσεις της έννοιας του φονταμενταλισμού που έχουν διαμορφωθεί μεταξύ των ορθοδόξων χριστιανών, λαϊκών, κληρικών και μελετητών που προσπαθούν να εξηγήσουν την επιρροή που έχουν οι πεποιθήσεις και οι πρακτικές του Γέροντα Εφραίμ στην ορθόδοξη ταυτότητα, την ενοριακή ζωή και τους θεσμούς.

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης πρωινής συνεδρίας υπό την προεδρία του Alexei Bodrov (Βιβλικό Θεολογικό Ινστιτούτο του Αγίου Ανδρέα, Μόσχα), ο Sergei Chapnin (Ερευνητής Πανεπιστημίου του Innsbruck [Αυστρία] και πρώην εκδότης του περιοδικού του Πατριαρχείου της Μόσχας) ανέπτυξε το θέμα «Matilda & Matilding: Η άνοδος και η πτώση των ριζοσπαστών ορθόδοξων φονταμενταλιστών στη Ρωσία», όπου προσπάθησε να αξιολογήσει τη ριζοσπαστικοποίηση ορισμένων ορθόδοξων ομάδων στη Ρωσία, οι οποίες συνδέονται στενά με τη θρησκευτική δικαιολόγηση της βίας, επισημαίνοντας ότι η επίσημη Εκκλησία προτιμά να μην ασχολείται με τους ορθόδοξους ριζοσπάστες, αποφεύγοντας να λάβει σαφή θέση για τις ενέργειές τους. Η Δρ. Anastasia Mitrofanova (Καθηγήτρια στο Ρωσικό Κρατικό Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών και στο Ρωσικό Ορθόδοξο Πανεπιστήμιο) στην ομιλία της με θέμα: «Ο φονταμενταλισμός στην ιδεολογία και την πρακτική των ορθόδοξων πολιτικών κινημάτων στη σύγχρονη Ρωσία» κατέδειξε ότι ο φονταμενταλισμός δεν είναι μια μορφή θρησκευτικότητας αλλά μια συγκεκριμένη θρησκευτική ιδεολογία, που επικεντρώνεται στην ιδέα της επανάκτησης της κοινωνίας, η οποία γίνεται ολοένα και περισσότερο «ανεκτική», ανταποκρινόμενη ολοένα και λιγότερο στις θρησκευτικές απαιτήσεις. Η Δρ. Katerina Bauer (Επικ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου του Καρόλου, Πράγα) παρουσίασε το θέμα «Δύο παραδείγματα μιας μη φονταμενταλιστικής, πλην όμως διαθέτουσας ρίζες, πνευματικότητας: Η μητέρα Maria Skobtsova και ο π. Alexander Men». Στην εισήγησή της η ομιλήτρια διερεύνησε την μέση οδό ανάμεσα στις φονταμενταλιστικές και τις ακραίες φιλελεύθερες αντιδράσεις απέναντι στη συνάντηση της θρησκευτικής παράδοσης με τη νεωτερικότητα, προβάλλοντας μάλιστα τη μητέρα Μαρία Skobtsova και τον π. Αλέξανδρο Men, ως δύο παραδείγματα για τον τρόπο που θα μπορούσε κάποιος να μετριάσει τις δύο αυτές θέσεις: πώς μπορεί δηλαδή κάποιος να παραμείνει βαθιά ριζωμένος στην ορθόδοξη παράδοση, προσαρμόζοντάς την τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον.

Στην καταληκτική συνεδρία υπό την προεδρία του Brandon Gallaher (Exter Univerity), ο Δρ. Petre Maican (Πανεπιστήμιο του Aberdeen, Ηνωμένο Βασίλειο) παρουσίασε το θέμα: «Δίνοντας και πάλι τον λόγο στον λαό: ένας τρόπος αντιμετώπισης του φονταμενταλισμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία», όπου υποστήριξε ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι κατάλληλες δομές για τον εσωτερικό διάλογο στην Εκκλησία, προτείνοντας για το σκοπό αυτό έξι κατευθύνσεις που θα πρέπει να εκδηλώσουν οι συμμετέχοντες και ένα δογματικό κριτήριο, προκειμένου να αξιολογηθεί εάν τα αποτελέσματα του διαλόγου παραμένουν εντός των ορίων της ορθόδοξης παράδοσης. Ο Δρ. Παντελής Καλαϊτζίδης (Διευθυντής Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, Διδάσκων στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Επισκέπτης Ερευνητής στο Καθολικό Πανεπτιστήμιο του Leuven) ανέπτυξε το θέμα «Εσχατολογία και φονταμενταλισμός», όπου εξέτασε τη σημασία της εσχατολογίας για τη θεολογία και την εκκλησιαστική ζωή και τις κρίσιμες επιπτώσεις της, τόσο για τη σχέση της Ορθοδοξίας με τη νεωτερικότητα, όσο και για την πρόκληση του φονταμενταλισμού που είναι μια αλλοιωμένη αντίδραση στη νεωτερικότητα, μια προσπάθεια να επιστρέψουμε σε παλαιότερες δομές και πολιτιστικές μορφές χωρίς «ανάμνηση του μέλλοντος». Ο τελευταίος ομιλητής Δρ. Davor Džalto (Πρόεδρος του Κέντρου για τη Μελέτη του Πολιτισμού και του Χριστιανισμού, Βελιγράδι, Σερβία και Καθηγητής στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Ρώμης, Ιταλία) μίλησε με θέμα «Πώς μπορεί κάποιος να είναι σωστός “φονταμενταλιστής”»; Στην εισήγησή του ο ομιλητής εξέτασε τις έννοιες του «φονταμενταλισμού», του «εξτρεμισμού» και του «ριζοσπαστισμού» και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να περιγράψουν τόσο τις «αρνητικές» όσο και τις «θετικές» πτυχές / εκδηλώσεις της (πολιτικής) θρησκευτικότητας, ενώ προσπάθησε να υποστηρίξει ένα «μη φονταμενταλιστικό (χριστιανικό) ριζοσπαστισμό», που θα απέκλειε τις αρνητικές συνέπειες του «φονταμενταλισμού», λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διατήρησης και εμπέδωσης του «ριζοσπαστικού» χαρακτήρα της εσχατολογικά προσανατολισμένης χριστιανικής πίστης.

Για να διαβάσετε το χαιρετισμό (στα αγγλικά) του Δρ. Παντελή Καλαϊτζίδη πατήστε εδώ

2018_05_18_83
2018_05_18_93
2018_05_18_94
2018_05_18_109
2018_05_18_114
2018_05_18_126
2018_05_18_133
2018_05_18_135
2018_05_18_138
2018_05_18_139
2018_05_18_143
2018_05_18_146
2018_05_18_148
2018_05_18_149
2018_05_22_1
2018_05_22_2
2018_05_22_3
2018_05_22_4
2018_05_22_5
2018_05_22_6
2018_05_22_7
2018_05_22_8
2018_05_22_9
2018_05_22_10
2018_05_22_11
2018_05_22_12
2018_05_22_13
2018_05_22_14
2018_05_22_15
2018_05_22_16
2018_05_22_17
2018_05_22_18
2018_05_22_19
2018_05_22_20
2018_05_22_21
2018_05_22_22
2018_05_22_23
2018_05_22_24
2018_05_22_25
2018_05_22_26
2018_05_22_27
2018_05_22_28
2018_05_22_29
2018_05_22_30
2018_05_22_31
2018_05_22_32
2018_05_22_33
2018_05_22_34
2018_05_22_35
2018_05_22_36
2018_05_22_37
2018_05_22_38
2018_05_22_39
2018_05_22_40
2018_05_22_41
2018_05_22_42
2018_05_22_43
2018_05_22_44
2018_05_22_45
2018_05_22_46
2018_05_22_47
2018_05_22_48
2018_05_22_49
2018_05_22_50
2018_05_22_51
2018_05_22_52
2018_05_22_53
2018_05_22_54
2018_05_22_55
2018_05_22_56
2018_05_22_57
2018_05_22_58
2018_05_22_59
2018_05_22_60
2018_05_22_61
2018_05_22_62
2018_05_22_63
2018_05_22_64
2018_05_22_65
2018_05_22_66
2018_05_22_67
2018_05_22_68
2018_05_22_69
2018_05_22_70
2018_05_22_71
2018_05_22_72
2018_05_22_73
2018_05_22_74
2018_05_22_75
2018_05_22_76
2018_05_22_77
2018_05_22_78
2018_05_22_79
2018_05_22_80
2018_05_22_81
2018_05_22_82
2018_05_22_83
2018_05_22_84
2018_05_22_85
2018_05_22_86
2018_05_22_87
2018_05_22_88
2018_05_22_89
2018_05_22_90
2018_05_22_91
2018_05_22_92
2018_05_22_93
2018_05_22_94
2018_05_22_95
2018_05_22_96
2018_05_22_97
2018_05_22_98
2018_05_22_99
2018_05_22_100
2018_05_22_101
2018_05_22_102
2018_05_22_103
2018_05_22_104
2018_05_22_105
2018_05_22_106
2018_05_22_107
2018_05_22_108
2018_05_22_109
2018_05_22_110
2018_05_22_111
2018_05_22_112
2018_05_22_113
2018_05_22_114
2018_05_22_115
2018_05_22_116
2018_05_22_117
2018_05_22_118
2018_05_22_119
2018_05_22_120
2018_05_22_121
2018_05_22_122
2018_05_22_123
2018_05_22_124
2018_05_22_125

Hμερολόγιο Εκδηλώσεων

Ανακοινώσεις

Δημόσια διάλεξη του Charles Taylor στην Αθήνα

25 Μαΐου 2018
Δημόσια διάλεξη του Charles Taylor στην  Αθήνα

O διεθνούς φήμης φιλόσοφος Charles Taylor, Ομότιμος Καθηγητής του Πανε...

3ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ...

09 Μαΐου 2018
3ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας

Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου Τομέας Ψαλτικής Τέχνης και Μουσικολο...

Παρουσίαση της έκδοσης «Τέμπλον. Άγιες μορφές, αόρατες πύλες πίστης. 20ός και 21...

08 Μαΐου 2018
Παρουσίαση της έκδοσης «Τέμπλον. Άγιες μορφές, αόρατες πύλες πίστης. 20ός και 21ος αιώνας»

Η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου-Τομέας Βυζαντινών και Μεταβυζαντιν...

Διεθνές Συνέδριο με θέμα "Ορθοδοξία και Φονταμενταλισμός", 10-12 Μαΐου...

04 Μαΐου 2018
Διεθνές Συνέδριο με θέμα "Ορθοδοξία και Φονταμενταλισμός", 10-12 Μαΐου, Βελιγράδι, Σερβία

Από 10 έως 12 Μαΐου, 2018 θα πραγματοποιηθεί στοΒελιγράδι της Σερβίας...